Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Upprepade störningar på BioCollect

De senaste två veckorna har vi haft flera kortare eller längre nedstängningar av BioCollect. Detta är ytterst olyckligt eftersom allt fler av våra inventerare börjat använda BioCollect och vi just nu är inne i en intensiv inventerings- och redovisningsperiod. 

Problemen ligger helt utanför vår kontroll. De har sin upprinnelse i ett elavbrott den 30 maj hos den operatör som sköter driften av de system på vilka BioCollect körs. De problem som uppstod då har alltså ännu inte kunnat lösas.

Vi kan just nu bara be alla BioCollect-användare att ha tålamod och försöka lite senare, eftersom BioCollect i alla fall hittills har fungerat från och till.